Rygghelg

28-29/10-23 QUALITY HOTELL OLAVSGAARD

Da har vi lagt bak oss en fin og innholdsrik Rygghelg på Quality hotell Olavsgaard. Vi var over 100 stk tilstede på årets arrangement.

Lørdag startet det med presentasjon av sentralstyret, medlemsgrupper, Helse politisk utvalg og valgkomiteen. Leder Normann Støylen tok ordet og ønsket alle velkommen .

Siri Kolflaath, Fysikalsk medisiner og lege ved Unicare Hokksund, snakket om rehabilitering i spesialisthelsetjenesten.

Etter lunsj gikk medlemsgruppene på hvert sitt grupperom for individuelle program.

Modic gruppen hadde foredrag med Astrid Landewall ( leder v/ Modicklinikken i Oslo) Diagnostisering, behandling, erfaring og resultater når det gjelder modic var noe av innholdet. I tillegg var hun åpen for spørsmål.

Generell Rygg (tidligere Spinal stenose gruppa) hadde ett flott foredrag med Fysioteraput Kenneth Sivertsen som snakket om den fantastiske ryggen vår / hjernen og ryggsmerter. Gruppearbeid ble ledet av Arne Fagerli og det ble diskutert innhold i aktivitetsbank og informasjonsfilmer.

Skoliosegruppa hadde foredrag ved Sigbjørn Rogne (lege og skoliosepasient med stort engasjement for oppfølging av skoliosepasienter i voksen alder). Ortoped Vinjar Brenna Hansen snakket om det å det å bli eldre med skoliose. Deretter var det samtale med ortoped og 2 skoliosepasienter (Lisa Skaret og Sigbjørn Rogne) hvor det ble stilt spørsmål fra salen om oppfølging av voksne med skoliose.

Det ble arrangert 2 grupper med Fysiopilates ledet av Thale Skogstad og stavgang med Arne Fagerli. Det var satt av tid til likepersonsamtaler og erfaringsutveksling i medlemsgruppene pararellt med de to overnevnte aktivitetene.

Deretter ble det tid til litt avslapping før middag hvor det ble servert en nydelig middagsbuffe med påfølgende dessert/ kakebord.

Søndagen ble startet med årsmøter  med valg av nye medlemmer i de forskjellige medlemsgruppene.

Det ble ett fantastisk foredrag av lege og hjerneforsker  Ole Petter Hjelle, hvor han fortalte om hjernens funksjoner  og hvor viktig det er at vi er i aktivitet om det så være seg å komme seg opp av godstolen og gå en tur til postkassen.

DEN VIKTIGSTE TRENINGSØKTEN DU KAN HA,  ER DEN DU GJENNOMFØRER 🙂  Det være seg 5 min eller 1 time. Det ble lagt inn 4 minutter med en aktivitetspause.

Sentralstyret med god hjelp av Eli Steen takker alle foredragsholdere, medlemmer i de forskjellige medlemsgruppene og ikke minst alle dere andre for en fantastisk fin helg.

VI SEES IGJEN 🙂