Ryggforeningen har gått til innkjøp av mobil teleslynge.

Ryggforeningen har nå gått til innkjøp av mobil teleslynge. Vi har ved tidligere arrangement av av kurs og  konferanser opplevd at hotellene ikke har klart å levere dette i henhold til vår bestilling. Dette har medført stor frustrasjon for enkelte av våre hørselshemmede medlemmer. Siden undertegnede selv er hørselshemmet, ble det kommet med innspill til sentralstyret om det var mulig og gjøre noe med dette. Undertegnede fikk i oppgave og undersøke hva som fantes av slike systemer i markedet. Valget falt på et portabelt 2 kanals system  fra Cantec. Dette systemet er også kompatibelt med hotellene sine egne lydsystemer.   I framtiden vil vi nå være sikret at også våre hørselshemmede kursdeltagere kan få en fullverdig kurs og konferanse opplevelse.  Teleslyngen er innkjøpt ved hjelp av midler i fra Studieforbundet Funkis sin TRT ordning.

Foto Rune H. Gunnerød