Landsforeningen for nakkeskaddes nye filmer

Plager i nakke og rygg

I løpet av sekunder kan du bli skadet i en ulykke og hele livet blir endret.

Mange sliter med smerter og andre plager som en følge av skaden. Dette gjelder også mange av Ryggforeningens følgere som har langvarige smerter på grunn av sykdom.

LFN – Landsforeningen for nakkeskadde har erfart at både pasienter og helsepersonell har behov for mer kunnskap om plager, diagnostisering og rehabilitering etter nakkeskade. Dette er en erfaring som vi i Ryggforeningen deler, så vi tror at LFNs nye filmer er nyttige for våre medlemmer også.

https://nakkeskade.lfn.no/ kan du nå se nye filmer for å få vite mere om dette, og dele dem med andre. Rehabilitering, smertelindring, hverdagsmestring, kognitive utfordringer, humørog fatigue er tema for noen av filmene, og dette er relevant for mange som sliter med langvarige plager (både på grunn av nakkeskade, ryggproblemer og av andre årsaker).

I filmene deler flere nakkeskadde og pårørende sine erfaringer. Der deltar ogsåsmertepsykologer, manuellterapeuter, leger, og andre behandlere som gir råd og gjør rede for ny kunnskap basert på klinisk praksis og forskning.

Filmene er gratis for alle; både pasienter, pårørende og helsepersonell. Filmene er utviklet med støtte fra Stiftelsen Dam gjennom Norges Handikapforbund og kvalitetssikret av fagfolk.

Se og del!