Ryggforeningen avd Mjøsrygg inviterer til temakveld

INVITASJON TIL TEMAKVELD 18. SEPTEMBER:

Tid: Onsdag 18.september kl. 18:00- ca. 20:30

Sted: Wood Hotel, Brumunddal

Påmeldingsfrist: mandag 9. september – påmelding sendes til ellenjnf@gmail.com eller på sms til 917 45 867.
Vennligst oppgi ev. matallergier ved påmelding.

Arrangementet er gratis for medlemmer i Ryggforeningen i Norge.
Andre interesserte: 100 kroner i deltakeravgift.

Vipps til kasserer Kari på telefon nummer 412 31 652 betal til MjøsRyggs bankkonto: 1503 39 48600

Begrepet modicforandringer er fellesnevner for de to foredragene denne kvelden,
men deler av foredragene kan egne seg også for dere med andre rygglidelser som
forårsaker smerter, f.eks. langvarige korsryggsmerter forårsaket av eksempelvis prolapser, skivelidelse eller skive degenerasjon.

Program for kvelden:

18:00-19:00: RYGGMESTRING VED METTE NORDENGEN

Nordengen vil snakke om temaet «Ryggmestring”. Hun har erfaring som ryggpasient og er utdannet veileder i mestringsmedisin hos Audun Myskja ved Senter for livshjelp. Hun deler først sin egen rygghistorie og erfaring med modic, skivelidelse og skiveprotese. Deretter vil hun snakke om livsmestring og hjelp til selvhjelp, og veilede i noen enkle øvelser som kan regulere nervesystemet.

19:00-19.30: Enkel bevertning & uformell erfaringsutveksling/sosialt samvær

19:30-20.30: MODICFORANDRINGER OG KIRURGI

Håvard Furunes, spesialist i ortopedisk kirurgi (Sykehuset Innlandet, Gjøvik sykehus)
vil snakke om temaer knyttet til modicforandringer og kirurgi. Doktorgraden hans omhandlet langvarige korsryggsmerter og hvilke langtidsresultater man fikk når skiveprotesekirurgi ble sammenlignet med tverrfaglig rehabilitering.

VEL MØTT!