Etterlengtede midler til filmprosjekt

Gleden var mildt sagt stor da vi fikk melding om tildeling av 979.000 kroner til prosjektet Skikkelig skeiv – Ungdom med skoliose. Sammen med Filmkonsulentene ble det noen intensive uker med søknadskriving i vår. Heldigvis betalte innsatsen seg, sier Eli Steen.

Skikkelig skeiv – Ungdom med skoliose er et samarbeidsprosjekt mellom Ryggforeningen ved skoliosegruppa og Filmkonsulentene AS.

Midlene skal gå til produksjon av 4 informasjonsfilmer om skoliose:

• Hva er skoliose?
• Behandling av skoliose
• Å leve med skoliose
• Å være foreldre til skolioseungdom

Målgruppen er unge i puberteten, og deres pårørende. Det er viktig med god og korrekt informasjon som er lett tilgjengelig. I begynnelsen når skjevheten nettopp er oppdaget, er fakta om diagnosen og behandlingsmetoder det som etterspørres mest.

Når ungdommen har tatt diagnosen innover seg er det behov for mer utdypende og personlig informasjon om hvordan hverdagen med skoliose skal mestres. I tillegg til ungdommen, har også pårørende behov for informasjon om hvordan de skal takle situasjonen.

Du kan lese takkbrev til stiftelsen Dam og litt mer om prosjektet ved å klikke her