TUSEN TAKK TIL STIFTELSEN DAM FOR TILDELING!

Skoliosegruppa i Ryggforeningen søkte midler til informasjonsfilmer om skoliose gjennom Stiftelsen Dam Helse i vår. Gleden var mildt sagt stor da vi fikk melding om at prosjektet fikk innvilget 979.000 kroner. Søknaden ble utarbeidet av skoliosegruppa ved prosjektleder Linn Lindmo Haug, med god hjelp fra Filmkonsulentene.

Det er Filmkonsulentene som skal lage informasjonsfilmene for oss, i alt 4 faktafilmer. Filmene skal henvende seg både til de unge og pårørende. «Hva er skoliose», «Behandling av skoliose», «Å leve med skoliose» og «Å være foreldre til skolioseungdom» er arbeidstitlene. Fagmiljøet innenfor skoliosebehandling vil også medvirke og bistå gjennom prosessen for å kvalitetssikre innholdet.