Selvhjelp – en mulighet for endring

Ryggforeningens avdeling Nordmøre og Romsdal og Selvhjelp Norges distriktskontor for Møre og Romsdal og Trøndelag, inviterer til seminar om selvhjelp og
oppstart av selvorganiserte selvhjelpsgrupper.

Tidspunkt: Onsdag 2. oktober kl. 18.30
Sted: Storhaugen Helsehus, Tempoveien 23, Kristiansund
Servering: Enkel servering
Deltakelse: Gratis deltakelse

Tema/Agenda/Innhold

• Hva er selvhjelp?
  • Rammer og prinsipper for en selvhjelpsgruppe
  • Om å delta i en selvhjelpsgruppe

Last opp invitasjonen her.

Arrangør: Arrangementet er et samarbeid mellom: Ryggforeningen i Norge, avd. Nordmøre og Romsdal og Selvhjelp Norges distriktskontor for Møre og Romsdal og Trøndelag v/Kari Fløttum

Hva er selvorganisert selvhjelp?

Selvhjelp er å ta utgangspunkt i problemet, gå inn i en prosess – alene eller sammen med andre, for å skaffe seg innsikt og starte en endring. Selvorganisert selvhjelp er en forståelse – en måte å tenke på og en måte å tilnærme seg problemer på, en bevisstgjøringsprosess og en aktiv tilnærming til å gjøre nødvendige endringer i livet.
| Les mere her |

Evy Svanemsli
Leder avdeling Nordmøre og Romsdal
Ryggforeningen i Norge