Oversikt aktiviteter for vår lokale avdelinger

Her vil dere finne oversikt over aktiviteter for våre lokale avdelinger for Verdens Ryggdag 2019. Verdens Ryggdag kommer helseprofesjoner og organisasjoner over hele verden sammen for å markere Verdens Ryggdag. For å sette ytterligere fokus på dette, vil Ryggforeningens lokalavdelinger over hele landet, ha stands og arrangementer hvor det informeres om rygghelse og Ryggforeningen i Norge. Et av Ryggforeningens mål med Verdens Ryggdag er å synliggjøre for politikere og beslutningstakerne. Vi mener at ryggplager kan begrenses dersom tiltak og resurser blir innrettet slik at en sikrer tilgang til tilgjengelig god behandling. Det andre er å informere og synliggjøre at vi, Ryggforeningen i Norge er her for dere som har det og som trenger et nettverk.

Avdeling Trøndelag

Onsdag 16. oktober markerer Ryggforeningens avdeling Trøndelag Verdens Ryggdagen 2019, og de ønsker å synliggjøre seg ved å stå på stand på Bevegelsessenteret, St. Olavs Hospital i Trondheim. De ønsker presentere seg og vise at det finnes en Ryggforening i Trøndelag. Vi tar gjerne en prat og informerer om Ryggforeningen i Norge og vår lokale avdeling.

Sted: Bevegelsessenteret, St. Olavs Hospital, Trondheim
Tidspunkt: Onsdag 16. oktober fra kl 1100 til 1400
Kontaktperson: Eva Granheim Reitan, Epost: eg.reitan@gmail.com, Telefon: 90777398

Avdeling Drammen & omegn lokallag

Rune Hansen Gunnerød, leder i Ryggforeningen, Drammen og omegn lokallag, forteller at de markerer Verdens Ryggdag med stand i vestibylen på Drammen sykehus  torsdag 17. oktober fra kl 10-16. Velkommen innom oss. Vi tar gjerne en prat og informerer om Ryggforeningen i Norge og vår lokale avdeling.

Sted: Drammen sykehus
Tidspunkt: Torsdag 17. oktober fra kl 1000 til 1600
Kontaktperson: Rune Hansen Gunnerød, Tlf.: 472 94 545,E-post: runehansen65@gmail.com

Drammen & omegn lokallag på Facebook

Avdeling Elverum og omegn

Onsdag 16. oktober markerer Ryggforeningens avdeling Elverum og Omegn Verdens Ryggdagen 2019, og de ønsker å synliggjøre seg ved å stå på stand på Amfi ( shoppingsenter) i Elverum. De ønsker presentere seg og vise at det finnes en Ryggforening i Elverum og omegn. Vi tar gjerne en prat og informerer om Ryggforeningen i Norge og vår lokale avdeling.

Sted: Amfi ( shoppingsenter) i Elverum
Tidspunkt: Onsdag 16. oktober fra klokken 1000 til 1700
Kontaktperson: Feikje Bjørkholen, Telefon: 959 08 102, E-post: feikje@online.no

Avdeling Hordaland

I anledning Verdens Ryggdag og Ryggforeningen i Norge fyller 25 år i år, ønskes Ryggforeningens avdeling Hordaland, alle våre medlemmer velkommen til feiring av jubileet på China Palace i Bergen, onsdag 23. oktober klokken 1700. Vi spanderer gratis middag inkl. en enhet alkoholfri drikke. Vi håper du har lyst til å komme!

Sted: China Palace, Torgallmenningen 3A, Bergen
Tidspunkt: Onsdag 23. oktober klokken 1700
Bindende påmelding: Innen 21. oktober til blarsen501@gmail.com eller telefon 991 63 278

Hordaland på Facebook

Avdeling Rogaland

Onsdag 16. oktober på ettermiddagen markerer Ryggforeningens avdeling Rogaland Verdens Ryggdagen 2019, og de ønsker å synliggjøre seg ved å stå på stand på Coop OBS Mariero. De ønsker presentere seg og vise at det finnes ei Ryggforening i Rogaland.

Sted: Coop OBS Mariero, Langflåtveien 38
Tidspunkt: Onsdag 16. oktober, fra klokken 1400 til 1600
Kontaktperson: Roger Johannessen, Telefon: 951 31 456, E-post: leder.rogaland@ryggforeningen.no

Rogaland på Facebook

Avdeling Østfold

Onsdag 16. oktober på ettermiddagen markerer Ryggforeningens avdeling Østfold Verdens Ryggdagen 2019, og de ønsker å synliggjøre seg ved å stå på stand på Sykehuset Østfold Moss og Helsehuset i Fredrikstad. De ønsker presentere seg og vise at det finnes ei Ryggforening i Østfold.

Sted: Sykehuset Østfold Moss og Helsehuset i Fredrikstad
Tidspunkt: Onsdag 16. oktober, begge stedene kl11.00 til 14.00 (14.30 )
Kontaktperson: Lisa Skaret, Epost: lska@online.no, Telefon 907 68824

Østfold på Facebook

Avdeling Sunnmøre

Onsdag 16. oktober på ettermiddagen markerer Ryggforeningens avdeling Sunnmøre Verdens Ryggdagen 2019, og de ønsker å synliggjøre seg ved å stå på stand på Ålesund sjukehus, i vestibylen. De ønsker presentere seg og vise at det finnes ei Ryggforening i Sunnmøre.

Sted: Ålesund sjukehus, i vestibylen
Tidspunkt: Onsdag 16. oktober, på ettermiddagen
Kontaktperson: Randi Alnes, Epost: Randi.alnes@mimer.no eller telefon 926 43 698

Sunnmøre på Facebook

Avdeling Nordmøre og Romsdal

Onsdag 16. oktober fra klokken 1100 til 1600 markerer Ryggforeningens avdeling Nordmøre og Romsdal Verdens Ryggdagen 2019,og de ønsker å synliggjøre seg ved å stå på stand på Storkaia Brygge. De ønsker presentere seg og vise at det finnes ei Ryggforening i Møre og Romsdal.

Vi tar gjerne en prat og informerer om Ryggforeningen i Norge og vår lokale avdeling. Vi er 8 medlemmer fra vår avdeling som vil være tilstede.

Sted: Alti Storkaia – Storkaia Brygge
Tidspunkt: Tirsdag 15. oktober, fra klokken 1800
Kontaktperson: Evy Svanemsli, Leder, epost: oyvind.svanemsli@nktv.no, telefon: 996 22 117

Nordmøre og Romsdal på Facebook

Avdeling Nedre Romerike

Tirsdag 15. oktober markerer Ryggforeningens avdeling Nedre Romerike Verdens Ryggdagen 2019, med at vi har invitert Modic-klinikken i Norge til medlemskveld. Astrid Landwall kommer fra Modic-klinikken. De vil ha bevertning og utlodning denne kvelden.

Sted: Statsråd Ihlens vei 113, Strømmen
Tidspunkt: Tirsdag 15. oktober, fra klokken 1800
Servering: Bevertning
Kontaktperson: Gunnhild Lohn, sekretær, epost: gulling73@yahoo.no, mobil: 905 82 956

Nedre Romerike på Facebook

MjøsRygg – Avdeling Hedmark og Oppland

MjøsRygg skal ha stand i f.m. Verdens Ryggdag den 15. oktober på Unicare Steffensrud på Bøverbru på Toten (en dag på forskudd).
Dette fordi det er annen aktivitetsdag / utedag den 16. oktober i samme bygg.

Sted: Vestre Totenveg 1530, 2846 Bøverbru i resepsjonen på Unicare Steffensrud
Tidspunkt: Tirsdag 15. oktober fra klokken 1100 til 1400
Kontaktperson:
Olaug Jørgensen, 3520 Jevnaker, Tlf. 95241749, ohjorg@online.no

Avdeling Hedmark og oppland på Facebook: