Nytt av året er at vi i Ryggforeningens avdeling Nedre Romerike vil prøve Yoga. Det finnes mange typer yoga, og vår instruktør Hilde vil utarbeide enkle øvelser tilpasset oss med ryggplager. Så her er det mulig for alle å være med. Hilde vil også være behjelpelig med å tilpasse enkle øvelser for den enkelte. Det er veldig vanlig i oppstart og utvikling i Yoga, da mange av oss har ulike utfordringer. Yogaen som Hilde vil ha for oss, har mange likehetstrekk på vanlig strekking og tøying av muskler, noe som er veldig bra for oss med ryggplager.

«Yogainspirert time er dynamiske bevegelser i rolig tempo med fokus på pust og indre styrke. Grunnleggende yogaøvelser i trygge omgivelser som gir deg mulighet til å ha fokus på deg selv og stresse ned i hverdagen»

Yoga BØR også prøves ut noen uker, før man får tak på det og «forstår» det. Så ikke gi opp etter 1-3 ganger. Får man ikke til er det bare å spørre. Et flott tips er å se på sideperson og prøve seg frem. I tillegg til å tøye muskler mm, er det også veldig positivt for hjernen, øvelsene gjør at man roer ned mere. OG ikke minst, dette kan man gjøre hjemme, hvis det er ønskelig.

Yogaen er dessverre samme dag som vi i Ryggforeningen har Varmtvannstreningen. MEN, det positive, er at er det passer ypperlig etter Varmtvannstreningen, for da er kroppen god og varm og du får ekstra utbytte av yogaen.  Så til dere som er med på Varmtvannstreningen, så er det kort vei fra Libos til Måsan. Da kan du også kjøpe med deg kaffe, te, lunsj eller ha med matpakke,

Mål:                  Økt velvære/indre fokus, styrke av kjernemuskulatur og bedret bevegelighet.
Målgruppe:      Passer for alle.
Hovedeffekt:    Bevegelighet/balanse – i kropp og sjel!
Organisering:  «Følg meg-/herme metoden», med fokus på individualisering og naturlig progresjon.
Sted:                 Måsan Aktivitetssenter, Kjerulfs gate 38 i Lillestrøm
Oppstart:          Onsdag 22. januar 2020 fra kl. 1400 til 1500.
Varighet:           60 minutter.
Tidsperiode:     Fra 22.1. til 1.4.2020. Gruppa fortsetter også etter påske.
Tidspunkter:     Hver onsdag fra kl. 1400 til 1500.
Pris:                   Kun kroner 500,-

For mer info kan dere ringe Solvår på mobil 47057923.

Gunnhild Lohn
Ryggforeningens avdeling Nedre Romerike

Avdeling Nedre Romerike

Ryggforenings avdeling Nedre Romerike på Facebook

Ryggforeningen i Norge er en landsdekkende pasient- og brukerforening for mennesker med ryggplager, deres pårørende samt fagfolk og andre interesserte.

Ønsker du å bli medlem i Ryggforeningen i Norge? Trykk under.