I anledning Verdens ryggdag 16. Oktober og Ryggforeningen i Norges 25 års jubileum ønsker avdeling Trøndelag velkommen til vår stand ved Bevegelsessentetet ved St. Olavs hospital kl 11.00-14.00.

Avdeling Trøndelag

Onsdag 16. oktober markerer Ryggforeningens avdeling Trøndelag Verdens Ryggdagen 2019, og de ønsker å synliggjøre seg ved å stå på stand på Bevegelsessenteret, St. Olavs Hospital i Trondheim. De ønsker presentere seg og vise at det finnes en Ryggforening i Trøndelag. Vi tar gjerne en prat og informerer om Ryggforeningen i Norge og vår lokale avdeling.

Sted: Bevegelsessenteret, St. Olavs Hospital, Trondheim
Tidspunkt: Onsdag 16. oktober fra kl 1100 til 1400
Kontaktperson: Eva Granheim Reitan, Epost: eg.reitan@gmail.com, Telefon: 90777398

Ryggforeningen er en landsdekkende pasient- og brukerforening for mennesker med ryggplager, deres pårørende samt fagfolk og andre interesserte. Sammen skal vi være pådriver for bedre rygghelse.

Ryggplager er et av de største folkehelseproblemer i Norge og årsak til nedsatt livskvalitet. Over 50% av befolkningen har hatt vondt i ryggen i løpet av det siste året, og 80-90% av befolkningen har hatt ryggsmerter i løpet av livet. Likevel er det ingen helhetlig nasjonal plan for hvordan man skal håndtere det, i følge kiropraktor Hans Otto Engvold, generealsekretær i Norsk Kiropraktor forening.

Ryggplager omhandler smerter fra nakke ned til halebeinet.

Vi ønsker velkommen til vår stand til en uformell prat om ryggplager og hva Ryggforeningen kan tilby.

Styret i Avdeling Trøndelag
Ryggforeningen i Norge