Lyst å være med på konsert? Ryggforenings avdeling Rogaland inviterer medlemmer gratis med på ”Mozarts Requiem” i Stavanger Konserthus 25. mars 2020. Requiem er en mektig oppsetning med musikere, kor og solister, og et av Mozarts mest kjente og beundrede verk. Vi har et begrenset antall billetter, så ikke vent for lenge med å melde deg på.

Påmelding:

styret i Ryggforeningen avdeling Rogaland

En sjelden anledning til å høre Mozarts Requiem i Fartein Valen!

Bilde / Kilde / Arrangør: Stavanger konserthus

Hele 240 sangere fra Rogalands musikklinjer og et mektig orkester sammensatt av musikere fra UiS og unge talenter i regionen medvirker når Mozarts vakre Requiem fremføres i Fartein Valen. Konserten er en oppfølging av den uforglemmelige Carmina Burana-oppsetningen for et par år siden, som med hjelp av Den kulturelle skolesekken (DKS) ble sett av flere tusen skoleungdommer i fylket. Visjonen om å bringe både den unge utøveren og den unge lytteren inn i den klassiske musikkens skattkammer bæres videre i denne framføringen, og også i år blir det i samarbeid med DKS med skolekonserter begge dager på dagtid. På solistsiden satses det på unge utøvere.

Mozarts Requiem regnes for å være et av komponistens mest sublime verk, med en nærmest ikonisk status. Dette til tross for at komponisten etterlot verket uferdig før sin død i 1791. Musikk får en helt særegen karakter når den framføres av engasjerte ungdommer på et teknisk og kunstnerisk høyt nivå. Det er ikke ofte en får sjansen til å oppleve dette. Grip muligheten!

Medvirkende:
Musikkelever fra Skeisvang vgs, Vågen vgs, Stavanger Katedralskole, Musikere fra UiS og unge talenter fra regionen

Solister:
Ragnhild Thu Austnaberg, Ole Morten Velde, Mari Askvik, Leif Jone Ølberg.

Avdeling Rogaland

Avdeling Rogaland på Facebook:

Ryggforeningen i Norge er en landsdekkende pasient- og brukerforening for mennesker med ryggplager, deres pårørende samt fagfolk og andre interesserte.

Ønsker du å bli medlem i Ryggforeningen i Norge? Trykk under.