I forbindelse med skoliosekurset vi skal ha den 23. november, vil Lisa Elliot og Pernille Wied fra ScolioFys holde et foredrag kl. 11.00-12.30.
Selve kurset er fullbooket, men på foredraget har vi plass til mange flere. Dette er gratis og åpent for alle interesserte, bl.a. pasienter/pårørende og alle helseprofesjoner som ønsker å lære mer om temaet. Inviter gjerne behandleren din, og hjelp oss å dele invitasjonen.

Ryggforeningens avdeling Rogaland har gleden av å kunne invitere til skoliosekurs lørdag 23. november. Her får du en unik mulighet til å treffe de meget anerkjente fysioterapeutene Lisa Elliot og Pernille Wied fra ScolioFys i Danmark. De har spesialisert seg på behandling av skoliosepasienter i alle aldre, både opererte og ikke-opererte.

Les mer om dem her:  https://scoliofys.dk

Programmet

Programmet starter kl. 11.00 med et 90 minutters foredrag om skoliose og skoliosebehandling. Resten av dagen er satt av til individuelle sesjoner hvor Lisa / Pernille bruker 45 minutter på hver enkelt av deltakerne til undersøkelse / vurdering og å lage et treningsopplegg tilpasset den enkelte. Dette avsluttes med en 2 timers felles treningsøkt om kvelden, hvor øvelsene blir gjennomgått.

• Til de individuelle sesjonene trengs det røntgenbilder, som ikke trenger å være nye.
  • Disse kan sendes til ScolioFys på forhånd, eller tas med til behandlingen på minnepinne eller papirutskrift.
  • Det blir skrevet journal til hver pasient.

Parallelt med de individuelle sesjonene, blir det gruppesamtaler / erfaringsutveksling for de som ønsker det. Eller man kan ta seg en pause og gå på Kvadrat, som bare er en fem minutters spasertur unna 🙂 Det vil bli servert enkel lunsj, frukt/kaffe og varmrett om kvelden.

• Foredraget et gratis, og åpent for alle interesserte.
  • Individuell behandling inkludert trening koster kr 1.400,-,
  • Men de som er medlemmer i Ryggforeningen Avdeling Rogaland, får dette for kun kr 200,-

Påmeldingsfrist

Begrenset antall, så ikke vent for lenge med å melde deg på.
De som får plass, vil få nærmere info om betaling og detaljert program.

Styret i Ryggforeningens Avdeling Rogaland

Avdeling Rogaland