Husk noe for hode, kropp og sinn i påskedagene

Påskehøytiden nærmer seg med stormskritt. Vår andre «Koronapåske», og fortsatt med restriksjoner. Påskeskirenn, eggjakt og påskelam er fortsatt noe vi må nyte med de vi deler hus med, og andre må vi kommunisere med på Facetime, Skype og Messenger.

I tillegg til å holde kontakten med nære og kjære, så oppfordrer vi deg til å gå på tur. Ta med deg kvikklunsj og appelsin, og finn deg et nytt «appelsintre» der du bor. Fysisk aktivitet er bra for både hode, kropp og sinn.

Men husk fjellvettreglene, eller det vil si «Koronavettreglene»:

1. Planlegg turen og meld fra hvor du går på facebook
  2. Tilpass turen etter evne og forhold, og ta pauser. Ta med sitteunderlag, kvikklunsj og appelsin.
  3. Ikke ta hensyn til vær – bare kle deg etter forholdene, og husk solkrem.
  4. Ta med nødvendig utstyr som papirlommetørklær og Antibac
  5. Ta trygge veivalg. Pass på å hold god avstand til forbipasserende.
  6. Ta en snapchat for å dokumentere for dine venner at du er ute på tur, eller på Instagram (TAGS #ryggforeningen)
  7. Vend i tide, det er ingen skam å snu. Du kan nå nyte påskemarsipanen med litt mindre dårlig samvittighet, for du har jo forbrent noen kalorier på turen.

Trenger du noen å snakke med, så har Ryggforeningen flere likepersoner, og det er mange Facebookgrupper for lokalavdelinger og diagnosegrupper.

Vi ønsker dere alle ei riktig god påske! Ta vare på dere selv!

Ryggforeningen i Norge
www.ryggforeningen.no

Ryggforeningen i Norge er en landsdekkende pasient- og brukerforening for mennesker med ryggplager, deres pårørende samt fagfolk og andre interesserte. Foreningen ble startet 30.04.1994 og er blitt drevet fram av frivillige ildsjeler og drives fortsatt av frivillige ildsjeler og sentrale tillitsvalgte. Ryggforeningen i Norge skal være en aktiv pådriver for en bedre rygghelse.

Bli medlem ved å trykke under her.

Bli medlem – Medlemsskjema