Det er navnet som står registrert i Brønnøysundregisteret. Men på folkemunne, i Ryggstøtten, og internt i Ryggforeningen har foreningen blitt omtalt som DrammensRygg. Kjært barn har mange navn, og foreningen lever i beste velgående, og omfatter fortsatt medlemmer i Buskerud og Vestfold.

tekst og foto: eli steen

På Valentins dagen 14. februar ble årsmøtet avholdt, og adressen var som vanlig Losjeplassen i Drammen. Gunleik Pettersen ønsket damene velkommen med roser og hjertesjokoladeringer. Rune Hansen Gunnerød var møteleder, og loset oss gjennom postene på sakslisten. Årsberetningen vitner om høy aktivitet i 2018, og likeså planen for 2019. Det var heller ingen problemer med å fylle opp styret eller arrangementsgruppa. Makan til dugnadsånd skal en leite lenge etter.

Ryggforeningen avdeling Drammen og omegn har medlemsmøter og julebord på Losjeplassen i Drammen. Sommerfesten går av stabelen på Sølfastøya, Drammen, i juni. Lokalavdelingen pleier også å arrangere medlemstur i løpet av året. I år går turen til behandlingssenteret UPA i Litauen.

Ønsker du mer informasjon om aktivitetene i lokalavdelingen for Buskerud og Vestfold, kontakt leder Rune Hansen Gunnerød på telefon 472 94 545 eller e-post til runehansen65@gmail.com