Klar for bilnostalgi og søndagsvafler?

Bli med oss til Rogaland Bilmuseum søndag 28. august, kl. 13 og se på utstillingen som rommer en hel bråte historiske kjøretøy og samlinger.

Medlemmer med familie ønskes velkomne til gratis inngang, vafler og noe å drikke til.  Museumsverten byr på ca. 30 minutters omvisning om bilhistorien gjennom 115 år.

Til de minste har museet gratis utlån av «tivolibil» på strøm. Her ligger det til rette for hyggelig prat, oppdagelser og læring om alt fra europeiske sportsbiler, brannbil, motorsykler, radioer, strøkne DBS-sykler til mobiltelefonsamling og andre merksnodige verneverdige objekter.

Gratis parkering rett utenfor museumslokalet.

Benytt gjerne muligheten til å gå en tur på egenhånd før, eller etter museumsbesøket. Tinghaug-området ligger kun ca. 1 km. fra museet. Her får du trolig Jærens vakreste utsiktspunkt over et kulturlandskap som er spekket med kulturopplevelser og fornminner. Tinghaug på 102 moh. er det høyeste punktet på Låg Jæren.

Turtips

mvh styret

Bli medlem for å lese resten av saken.
Trykk her for å bli medlem.
Rull til toppen