Vi håper du vil like våre nye hjemmeside like mye som vi gjør!

Den har fått en skikkelig oppgradering og har til og med blitt mobilvennlig. Vi håper at sidene våre fortsatt er gjenkjennelig, og at informasjonen du trenger er lettere å finne fram til. Brukervennlighet har vært veldig viktig gjennom hele prosessen. Vi har med vår nye hjemmeside lagt grunnlaget for Ryggforeningens nye digitale satsning, som bygger på få raskt og presist informasjon ut på nett. Samt tilrettelegge informasjon i standard formater. Vi håper at det også hjelper deg som besøkende, å finne fram enklere og at det er mulig å lese eller laste ned den informasjonen du ønsker fra våre hjemmesider.

Tidlig dette året inngikk Ryggforening en avtale med Klopp AS om design, utforming og implementering av en ny hjemmeside. I slutten av juni fikk vi satt opp de nye hjemmesidene og arbeidet med å optimalisere, innkjøre og oppdatere startet. Mye arbeid og mange timer har gått med de siste månedene for å få den klar, slik at den er enkel å bruke for våre medlemmer og potensielle nye medlemmer. Dette har vært et krevende arbeid å få på plass, da vi hadde mye på vår gamle hjemmeside som vi måtte få med. Det er fremdeles noe som ikke er på plass, og vi ser for oss at dette kommer i løpet av høsten.

Vår nye hjemmeside er satt opp med WordPress og tilpasset alle enheter

Digitale kanaler blir stadig viktigere i dagens samfunn, dette gjelder også for Ryggforeningen i Norge. Og i tråd med utviklingen ellers i samfunnet kommer en stadig økende andel av trafikken til våre hjemmesider nå via nettbrett og mobil. Dette har vi tatt konsekvensen av, og vår nye hjemmeside som er utviklet i publiseringsverktøyet WordPress er derfor tilpasset alle disse enheter.

Dette kan du finne på våre nye hjemmesider:

Finne din avdeling:
Her får du en oversikt over våre avdelinger rundt i landet vårt. Her er også avdelinger som ikke er aktive og som vi har som langsiktige mål å få opp å gå.

Finne din diagnosegruppe:
Her får du en oversikt over våre diagnosegrupper.

Egne medlemssider:
Er du medlem, så kan du logge deg inn å se informasjon vi har om deg. Her er også muligheter for å endre adresse hvis du flytter på deg.

Bli medlem:
Her har vi satt opp et enkelt skjema, som du kan melde deg inn som medlem i foreningen vår. Her vil det stå informasjon om hva medlemskap koster.

Kontaktskjema:
Trenger du å sende oss en melding, så kan du gjerne bruke vårt kontaktskjema. Vi vil prøve å gi deg tilbakemelding så raskt vi kan.

Servicekontoret:
Dette er plassen hvis du ønsker kontakt med vårt servicekontor. Her finner du åpningstider, adresse og telefontider.

Medlemsbladet Ryggstøtten:
Vårt medlemsbladet finner du her. Her finner du våre siste utgaver og arkiv for noen år tilbake. Alle utgaver kan lastes ned i PDF format.

Rygghelgen:
Dette er vår årlige møteplass og arrangement i foreningen for våre medlemmer. Her finner du informasjon om siste nytt, program for helgen, påmeldingsskjema og link til vår Facebookside for arrangementet.

Sentralt i hoved foreningen:
Her finner dere de fleste funksjoner, utvalg, samarbeidspartnere, medlemsfordeler, styrende organer, gi arv eller gave, dokumentarkivet, kursoversikt og likepersoner, osv.

Hvis du har innspill eller kommentarer, så setter vi stor pris på tilbakemeldinger!

Gi oss gjerne en melding gjennom vårt kontaktskjema, så skal vi se hva vi får til.

Jon Lyder
Leder Kommunikasjonsutvalget