19. februar 2019 var det duket for årsmøte i Ryggforeningen i Nedre Romerike. Jeg fikk tidlig invitasjon og forespørsel om å være møteleder. Litt usikker på om jeg får den jobben neste år…Uansett, det er jo rett og slett stas å reise hjem med gaver og premier!

Tekst og foto: eli steen

Styret i Ryggforeningens avdeling Nedre Romerike, fra venstre Per Martinsen, Kari Evensen, Tove Lill Gjestang, Solvår Ramsberg, Gunnhild Lohn, Aasrunn Engstrøm og Liv Asla.

Jeg har tidligere tullet med at de har tatt for mye Møllers tran i Nedre Romerike, for Per Martinsen og Gunnhild Lohn har alltid noe å fortelle når de ringer. Årsberetningen forteller om medlemskvelder med foredrag av kiropraktorer og fysioterapeuter, pizzakvelder på Peppes, ryggtreninger, bassengtreninger og kurs. Tur til Kiel ble det også. Lokalavdelingen har i tillegg hatt stands på flere steder i løpet av året, noe som bidrar til å synliggjøre Ryggforeningen, ryggdiagnoser og ikke minst bidrar til medlemsvekst.

I 2019 vil RiN Nedre Romerike fortsette med medlemsmøter og kursvirksomhet. Datakurs, mobiltelefonikurs, kurs i håndarbeid i trevirke, lær og strikking, førstehjelpskurs, kurs for likepersoner og mer til. Kursvirksomheten er virkelig synlig i årsregnskapet for 2018!

Ryggtrim på Vollaklinikken fortsetter, og det samme gjør varmtvannstreningen på LiBos. Stavgang, bowling og golfkurs står også på programmet. Turer er også planlagt, en til Blåfarveverket, og en til utlandet. En egen turgruppe ble valgt på årsmøtet. Nedre Romerike har i tillegg oppnevnt IT-koordinator. Det er ikke tvil om at det er masse inspirasjon å hente her. Det å begynne å søke Funkis midler er stalltips nummer 1.

Ønsker du å vite mer om Ryggforeningen avdeling Nedre Romerike, ta kontakt med leder Per Martinsen på telefon 472 62 373 eller send e-post til permartinsen2@gmail.com